torsdag 1. november 2012

Kjøkken

Jeg har vel aldri vist skikkelige bilder av kjøkkenet vårt. Hadde vært mye kjekkere å vise før/etter-bilder, men inntil videre gjennomgår alle før-bildene gjenopplivning. 
Uansett, kjøkkenet var egentlig ganske greit da vi flyttet inn. Det var god plass og i god stand, derfor har det egentlig bare vært overflatene som måtte moderniseres.



 
Stort sett hele kjøkkenet blitt malt, vegger, lister, fliser og fronter. Benkeplatene og knotter ble byttet ut. Benkeplaten er heltre valnøtt. Før vi behandlet den med klar olje, var den lys og akkurat slik jeg ville ha den, men den ble mørkere for hvert strøk. Derfor ble siste strøk i hvitolje, men da var treet ganske mettet. Det fine med heltre er at vi kan pusse lett og bruke hvitolje neste gang den skal behandles.




De åpne hyllene har jeg vist før. Her var det vitrineskap da vi flyttet inn, men kjøkkenet ble lysere med hyller. Også er det jo kjekt med litt utstilling. 
Dette kjøkkenet er ikke mitt drømmekjøkkenen, men jeg er fornøyd med forandringen. Det er mange ting som kommer foran på ønskelisten, som nytt bad og ikke minst ny peis....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar