lørdag 8. desember 2012

Jul i vårt hus

Jeg er ikke en av de som bare kribler i fingerne etter å pynte til jul. Jeg er veldig glad i adventstiden og det jeg tenker hører med til den. Selve julepynten kommer ikke frem før 23.desember, sammen med juletreet. Jeg er vant til å pynte lillejulaften og syntes det er en fin tradisjon.

Likevel er det litt jul i huset vårt. Litt førjul eller kanskje egentlig bare advent. Stjernen, svibler, manderiner, adventsstaker, pakkekalender, pepperkaker, snø ute (FORTSATT!!!) og en lilla julestjerne .

 

Noe av det mest koselige med adventstiden må være alt lyset fra stjerner, adventsstaker og små busker og trær med små utelys. Syntes det gir en så fin stemning, spesielt når det er snø. 
 

Jeg deltar med disse bildene i utfordringen til NiB denne måneden. Se andre flotte bidrag her.

1 kommentar:

  1. Koselig!

    Her pyntes alt 1 desember/1. advent (utenom treet som kommer lillejulaften) Lillejulaften er det rundt på gravene med kranser og lys, ordne siste rest til jul og pynte tre... ååå så kos :D hehe

    Ha en fin 2.søndag i advent, nærmer seg jul med stormskritt nå!

    Klem Jatte☃

    SvarSlett