søndag 21. desember 2014

Julestrømper og kalender

I år har jeg endelig fått gjennomført planen min om å sy julestrømper til barna. Jeg har vært og sett på ulike typer stoff i noen butikker, men fant aldri noe som sa bang. Dermed var det bare å lete i stoffrester jeg hadde liggende, og jammen fant jeg noe som falt i smak der. (Merkelig det der...)
De er kanskje ikke så veldig "julete" eller riktig forseggjort. Men jeg sydde de i en fei, uten mal og alt det som skal sikre at resultatet faktisk blir bra.





Fra idè til litt skjevt, smalt og veldig hjemmelaget produkt på akkurat kort nok tid til at jeg ikke har blitt lei av å holde på med de. Storebror ble veldig fornøyd og har allerede plukket ut den med gråprikkete som sin. Kanskje jeg etterhvert skal pynte de med hver sin bokstav og? Nå henger de til pynt på adventskalenderen som vi har laget i år. Med vi mener jeg alle i familien utenom lillebror. Et fint samarbeidsprosjekt som kan fungere bra som kalender for flere søsken i mange år.
Nå er det ikke mange dager igjen til strømpene blir fylt og julaften endelig er her. Jeg vet om en liten gutt som er full i forventninger (og en annen som ikke bryr seg stort om hverken kalender eller strømper, sålenge han får leke med biler). Mett og god etter en koselig førjulsfeiring med svigerfamilien, ønsker jeg dere en fortsatt fin fjerde søndag i advent!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar