torsdag 8. januar 2015

Mørkt gitt!

Januar måned er her. Julen er borte vekk og med den forsvant de fine ekstra lysene som kommer så godt med i mørketiden. Nå for tiden vil jeg at ting skal være friskt og enkelt, men samtidig vinterlig og koselig. For noen uker siden flyttet vi den store taklampen fra over spisebordet til over salongbordet. Resultatet ble en mye lysere og tilsynelatende større spisestue, og en litt mørkere sofakrok. Men med happylights i hjørnet og stearinlys overalt i stuen trives vi likevel med belysningen. De ettermiddagene og kveldene vi fyrer i peisen får vi ekstra koselig lys og stemning i stuen.


Vi har desverre ikke tilgang til taket i stuen uten å rive opp gulv i soveromsetasjen, så derfor har det ikke vært aktuelt med downlights,  før hele stuen skal renoveres. Jeg gleder meg overraskende mye til å ha en god grunnbelysning i stuen som kan dimmes. NIB utfordringen denne måneden handler om hvordan vi lyssetter hjemmet. Akkurat nå er lyssettingen i stuen ganske dålig, men det er jo litt koselig og. Er det mørketid, så er det det! Fortsatt god kveld!


2 kommentarer:

  1. Jeg sliter litt med mine downlights jeg... kan jo ikke ha andre fine lamper da...
    Det er kjekt at de kan dimmes, men litt kjedelig :(
    Hadde jeg valgt på nytt, så tror jeg at jeg hadde valgt downlights rundt, og ikke i hele taket, slik at jeg også kunne hatt vanlige taklamper :))

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg ser den! Tror vi ender opp med downlight på mørke steder som foran vinduene, men ikke som eneste belysning. Lys er i hovedsak mannen sitt område, så han bestemmer vel en del om hvor de skal plasseres. Men det er jo kjekt å kunne ha god grunnbelysning og så bruke lamper for stemning og utseende :-)

      Slett