fredag 16. januar 2015

Storebror sitt rom

Storebror har endelig flyttet inn på sitt nye stor-gutt-rom. Han er så stolt over det store (les større) rommet og det ser ut til at litt mer lek har flyttet seg fra stuen og inn på rommet. Han har fått seg ny seng som kan trekkes ut til dobbeltseng og med store skuffer til oppbevaring av leker. Dermed kan han enkelt ha overnattingsbesøk og rommet kan også brukes som et ekstra gjesterom. Den kule billampen passer godt på et storgutt-rom og jeg har gledet meg til han skulle få nytt nattlys som både er praktisk og så dekorativt. Håndtakene på skuffene er som mange andre steder i huset, laget av et oppklippet skinnbelte.


I taket er det ferdigmalt takpanel. Veggene er lektet ut og etterisolert. Det elektriske er nytt og skjult (hurra) i veggene  som er kledd med gips. Gulvet er det gamle tregulvet vi fant under linoleum og lim da rommet var gjesterom. Det ble pusset, men ikke behandlet da. Så nå har mannen pusset det på nytt, lutet det og avsluttet med hvitolje. Jeg er så fornøyd med resultatet, egentlig på hele rommet. Noe av det jeg liker best er at vinduet er uten lister. Foreløpig er rommet helt hvitt, så kan heller alle de fargerike lekene og smådetaljene stå for fargene. Vi skal sette inn et garderobeskap, få opp noen flere bilder på veggene og organisere oppbevaringen av leker litt bedre etterhvert. Hele familien har sålangt hatt glede av det nye rommet og jeg og den voksende magen min jubler lett over at det er en stor behagelig seng i den nye favorittrommet i huset. Ha en fin helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar