mandag 30. april 2012

Velkommen inn

Førsteinntrykk har mye å si. Det er derfor greit at det første rommet som møter deg når du kommer inn i et hjem ser innbydende ut. Vindfanget vårt ble pusset opp ganske raskt etter vi overtok huset. Panelveggene ble malt hvit og nytt gulv ble lagt, det sjarmerende blågrå taket fikk bevare sin snodige farge. Så var det bare å legge opp til et praktisk sted for gjester og oss selv.


Hyllen under er en hobbyplate som er beiset med drivved og de stilige knaggene (etter min mening) er fra Clas Ohlson.


Den gamle krakken som min far laget i sin ungdom har fått plass i vindfanget. Under den står en korg med gjestetøfler. Hei-puten er hjemmelaget og er mitt velkomstegn.


Lampen er et gammelt funn hvor stoffet ble fjernet og kun rammen står igjen. Med en ekstra stor lyspære lyser denne virkelig opp. 



2 kommentarer:

  1. Fin, fin blogg, flotte frue!

    Lurte berre på kor ein får tak i sånne stryk-på-stoff ark..? Copycat, vettu! Du inspirere!

    Har forresten fått ein ladning med tavlepennar om du er interessert! :)

    Tjo bing!

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du blir inspirert! Det er jo derfor blogging er så gøy!!! Arkene får du kjøpt på Clas Ohlson og heter t-shirt transfer-paper. Jeg syntes det var litt kronglete til å begynne med (mulig på grunn av printeren vår), men øvelse gjør deg flinkere. Tavlepenner høres fristende ut, jeg sier ja takk og ser frem til neste gjensyn =)

    SvarSlett