søndag 11. november 2012

Farsdag

I dag er den årlige dagen til alle pappaer. Vi har faktisk vært tidlig ute med å tenke på pappaen her i huset. I forrige uke lagde vi nemlig gave og kort til den flotte mannen som vi er så glade i. Selv om småen røpet "hemmeligheten" vår under en middag. (Tror ikke det gjorde noe, for pappaen så ikke ut til å forstå noe som helst. )  I dag ble han vekket til deilig søndagsfrokost og fikk innpakket gave av en stolt sønn.


Inni gaven var en personlig pappa-kopp som småen selv har malt et av sine kunstverk på. Jeg er ikke så glad i sånne "kjøp-noe-for-å-vise-at-du-bryr-deg-dager", men er jo veldig glad i å verdsette de man bryr seg om. Farsdag og morsdag tenker jeg er dager hvor barn kan lage noe selv og gi. Når småen blir større trenger jeg gjerne ikke være særlig delaktig. Det ER jo tanken som teller!


Malingen som er brukt er beregnet for glass og porselen, og for at kunstverket skal bevares er det herdet i stekeovnen på 100 grader i 30 minutter. Håper bare at det er nok til at den tåler vaskemaskinen.
Jeg må jo også si hurra ( hurra hurra hurra ) for min egen snille, gode pappa.
Ønsker alle en god farsdag og gratulerer til alle pappaer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar