mandag 18. august 2014

En god dag starter her

For vår familie er en morgen uten for mye stress og jag en god start på dagen. Men det innebærer at ting må gå litt raskt, men uten at barna føler et press på at ting skal skje fort. Sekker, vesker, klær og matpakker klargjøres kvelden før. Min løsning på en god dag er å samle alle på badet. Døren er lukket og når morgenstellet er overstått kan den som er klar forlate badet. For meg blir morgenen bedre visst jeg ting går greit på badet. Jeg prøver å utnytte tiden best mulig. Regelen om at den som er ferdig stelt kan forlate badet gir rom for både lek eller påkledning i saktegående film inne på badet. Da betyr det gjerne bare at vi forlater rommet samtidig. Noen morgener er bare bedre, og det er gjerne de når jeg står igjen alene og kan drikke en kopp kaffe mens jeg sminker meg for så å forlate badet som sistemann.


NIB arrangerer i samarbeid med Ikea en konkurranse som handler om hvordan en god dag starter. For oss i hverdagen er det avgjørende hvordan dagen begynner på badet (helgene er mer saktegående og unntakstid). Og så hjelper det jo veldig på at vi slipper unna en bæsjebleie i det alt av sko og yttertøy er kommet på. Velkommen tilbake hverdag!


1 kommentar:

  1. Hei! For en flott blogg du har! :)
    Herlige bilder av et lekkert bad.
    Lykke til i konkurransen!
    Ps: Legger deg til på blogglista om det er greit!
    Fin dag til deg!
    klem

    SvarSlett