mandag 27. februar 2017

Lekehus

Jeg har sagt det flere ganger før: gamle hus kan av og til ha sine goder. Jeg tenker ikke på alt arbeidet man til stadighet må gjøre for å oppgradere eller vedlikeholde. Jeg tenker rett og slett på at man ofte har så mye liggende av forskjellig utstyr. Og av og til kan det resultere i noe artig. Jeg fikk se et inspirernde bilde av et barnerom med et lite "hus" for en stund siden. Da falt jeg pladask og fant endelig ut hva vi kunne gjøre med lekekomfyren til barna. Alt av matrialer og maling hadde vi liggende, og resultatet ble et lite "ryddigere" lekeområde mellom stuen og kjøkkenet.



Lekehuset er veldig populært hos de to minste. De leker butikk, cafe, kjøkken, med dukker eller tegner med kritt. Veldig kjekt å se at noe så lite kan by på så mye morro for de (og litt mer ro til å lage middag for mor). Før huset kom på plass var det tavlevegg på samme sted. Den var flittig brukt, så det måtte vi ha i lekehuset også. Men denne gangen brukte jeg bare vanlig veggmaling og det fungerer like bra.  
Det er ikke lenge til denne veggen skal rives. Vi skal bytte ut vinduer og lage ny vegg innvendig og utvendig. Lekehuset er en hit, så mulig det får være med videre når den nye veggen er på plass. Fornøyde barn er lik fornøyde foreldre! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar